Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Nele & Mathieu
3 mai 2008

The humain ZOO

Chiang Mai is ontzettend toeristisch... de grote aantrekkingspunten hier zijn; de trektochten in de bergen om er volksstammen te ontmoeten, een bezoek aan de olifantenschool, naar shows te gaan kijken van slangbezweerders of misschien iets minder spectaculair orchideen farms te gaan bezoeken...
Toeristenbureau's, taxichauffeurs, guesthouseholders moeten allemaal leven van de commissie van die trektochten...  Althans die indruk hebben we... Gisteren bij ons bezoek aan het oude stadscentrum aan een tempel klampte een sympathieke dame ons aan. We maakten een praatje. Ze vertelde dat ze ging trouwen en dat ze speciaal van Bangkok naar Chiang Mai was gekomen om hier haar trouwkleed te laten maken... Na vijf minuten was duidelijk voor welke shops ze op commissie werkte; op kaart duidde ze aan waar wij juwelen moesten kopen en waar we naar een klerenmaker kunnen gaan voor een maatpak. In een adem vertelde ze ook waar we onze trektochten moeten reserveren om de olifanten te zien basketballen en waar we de girafvrouwen kunnen ontmoeten [je weet wel; die vrouwen met tal van ringen rond hun hals].... Maar the humain zoo is niet aan ons besteed en de overige aantrekkingspunten overigens ook niet. 

We genieten juist van de sfeer van de stad, kuieren van tempel naar koffiehuis en van koffiehuis naar shops ... we hebben gisteren veel gewandeld;De voetmassage was welkom!  Ik heb trouwens voor het eerst een manicuur laten doen terwijl ze mijn voeten aan het masseren waren. Decadent zicht! De manicure vroeg me welke kleur nagellak ik wilde. Om iets niet te opvallend te nemen, duidde ik een een potje nagellak aan dat een huidskleur had.. het resultaat is dat ik nu rondloop met een mokkakleurig lakje dat van ver er een beetje vuil uit ziet. Het is wel deftig aangebracht; in 4 lagen stel je voor! Ik zal meer dan een potje disselvant nodig hebben, vrees ik.. en dat heb ik niet bij in mijn beautycase ;)

Zodadelijk gaan we Lamphun bezoeken, een stadje 25km ten zuiden van Chiang Mai. Daar zou een van de mooiste tempels van het noorden liggen en de grootste gong ter wereld hangen ... Het krijgt toch 3 sterren in mijn gids.

Morgen nemen we al de slaaptrein naar Bangkok. Ik zou het liefst nog halte houden in de stad Ayuttaya, een stad van historisch belang op 1h3 van Bangkok met trein... Probleem is dat de trein rond 5u s nachts stopt in Ayuttaya... De stad zou eeuwenlang een van de belangrijkste politieke centra zijn geweest van Thailand... met alle decor en pracht vandien. 

groetjes [en hieronder verschijnt mijn naam in het thais]

สำ

Publicité
Publicité
Commentaires
W
Alles goed hier.We volgen met veel interesse. Geniet nog van de exotische momenten,we zien uit naar jullie thuiskomst.
Nele & Mathieu
Publicité
Publicité